همه چیز درباره پیجر یا همان فراخوان!

پیجر یک دستگاه مخابراتی بی سیم و یکی از تجهیزات فروشگاهی پر کاربرد است که پیام های صوتی را دریافت و اعلام می کند. در سال 1921 اولین پیجر توسط اداره ی پلیس دیترویت مورد استفاده قرار گرفت. تا سال 1949 پیجر تلفنی به ثبت رسید. آل گروس را مخترع پیجر می دانند و پیجر اختراع شده توسط او اولین بار در بیمارستانی در نیویورک استفاده شد. تا مدت ها این پیجر اجازه ی استفاده ی عمومی را پیدا نکرد. در ایالات متحده این فناوری برای سال ها صرفا برای ارتباط حیاتی و استفاده ی مشاغلی خاص مانند، افسران پلیس، آتش نشان ها و متخصصان پزشکی اجازه ی استفاده گرفت. در سال 1959 موتورولای محصول ارتباطات رادیویی شخصی تولید کرد و آن را پیجر نامید. اندازه ی این دستگاه نصف اندازه ی دستگاه کارت خوان بود و برای کسانی که آن را حمل می کردند این امکان را فراهم می کرد تا با یکدیگر در ارتباط باشند. این پیجر صفحه نمایش نداشت و قادر نبود پیام را ثبت کند ولی برای برقراری ارتباط به صورت صوتی مناسب بود. سیستم صفحه بندی پیجرهای جدید، ساده و قابل اعتماد است. شخص می تواند با استفاده از تلفن لمسی و یا ایمیل پیامی را ارسال کند. این پیجرها مانند تلفن همراه با زنگ هشدار و یا لرزش، فرد را از ارسال شدن پیغام مطلع می کنند. پیجرهای یک طرفه فقط می توانند پیام ها را دریافت کنند و پیجرهای دو طرفه می توانند پیام ها را با استفاده از فرستنده ی داخلی تایید کنند.

انواع پیجر چگونه مورد استفاده قرار می گیرد؟

مدیریت افراد در مکان هایی که بخش های مختلفی دارند و یا نیاز به ایجاد آرامش در آن ها حس می شود بسیار ضروری است. یکی از وسایل ضروری که برای مدیریت اینگونه مکان ها استفاده می شود دستگاه پیجر است. این دستگاه قابل حمل به افراد برای رفتن به بخش های مختلف در صورت نیاز اطلاع می دهد. یکی از این مکان ها رستوان ها هستند. حضور مشتری های زیادی که روزانه به یک رستوران مراجعه می کنند نیازی به مدیریت و هماهنگی دارد. افراد با پیج شماره ی خود از آماده شدن غذا اطلاع پیدا می کنند. مشتری ها اغلب درخواست های زیادی دارند که می توانند آن ها را به ثبت برسانند و یا از طریق دستگاه به مدیریت داخلی اطلاع دهند.

بخوانید : پیجر رستورانی

استفاده از این روش باعث ایجاد آرامشی بهتر در محیط رستوران و پاسخ به نیازهای مشتریان می شود. پیجر گارسون در کنار مشتری ها در محیط های بسته و یا فضای باز نصب می شود و مشتری با فشار دادن یک دکمه به گارسون اطلاع می دهد که چه درخواستی دارد. پیجرهای لرزشی با دریافت پیام به صورت صوتی، نوری و لرزشی افراد را از ارسال پیام آگاه می کنند. این مدل پیجر قدیمی تر و فاقد صفحه ی نمایش است. استفاده از این نوع پیجرها در رستوران و فست فودها بسیار رایج است. در مکان هایی که نیاز به سیستم نوبت دهی باشد مانند بیمارستان، هتل، کارخانه، اداره و دیگر مکان ها نیز استفاده از این مدل پیجر رایج است. سیستم های درخواست سرویس به صورت شاسی رومیزی و پیجر مچی نیز نوع جدیدتری از این پیجرها هستند. قابلیت نصب آن ها در تخت و ویلچر بیماران باعث استفاده از آن ها در بیمارستان شده است. تعدادی از این پیجرهای صوتی هستند و برای نوبت دهی در درمانگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. اعداد ارسال شده توسط مرکز بر روی صفحه، نمایش داده می شود.

بخوانید : پیجر سالمندان

استفاده از پیجر چه مزیتی دارد؟

در دسترس بودن کارمندانی که به ارائه ی خدمات می پردازند مانند گارسون هایی که در رستوران ها در دسترس قرار دارند از طریق پیجرها یک مزیت مهم به حساب می آید. در فست فودها و غذاخوری های بسیار شلوغ که با دادن شماره به مشتریان افراد را توسط پیجر برای تحویل غذا صدا می کنند، مدیریت تعداد زیاد افراد بسیار آسان می شود و باعث نظم و سرعت در خدمات رسانی می شود. پیجرها افراد را در مکان های مختلف به یکدیگر وصل می کنند و پیام را به راحتی انتقال می دهند. یکی دیگر از پیجرهای ضروری برای سالمندان است که معمولا در مراکز نگهداری آن ها از این نو پیجر برای فراخوانی مسئولین و پرستاران بخش استفاده می شود تا به سالمندان در مواقع ضروری کمک کنند. در واقع باید گفت که برای تمامی کسب و کارهایی که میزان سر و صدا در محیطی که کار می کنند زیاد است از پیجر یا فراخوان استفاده می شود.

بخوانید : پیجر پرستار

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای مقاله نیز عنوان شد، پیجر یا فراخوان یکی از کاربردی ترین تجهیزات فروشگاهی است که انواع مختلفی دارد. هر یک از آن ها بسته به محل استفاده می توانند متفاوت باشند. با این حال مهم ترین پیجر یا فراخوان موجود در بازار برای رستوران ها و فست فود ها استفاده می شود که کار را برای صاحبان رستوران ها و فست فودی ها آسان تر می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *