شاید برای شما هم این سوال بوجود آمده باشد که برای انتخاب یک نرم افزار رستورانی خوب به چه نکانی باید توجه داشت حال ما در این مقاله سعی میکنیم به صاحبان این کسب کار نکاتی را بگوییم که برای انتخاب بهت به ایشان کمک کند.

شرکت نرم افزاری رسیس طی تحقیق و نظر سنجی از مشتریان خود به نکاتی دست یافته است که اینجا به چند مورد از این نکات میپردازیم.

صدور فیش

در نرم افزار های رستورانی بخش صدور فیش یا فاکتور فروش در راس قرار دارد و مهم ترین بخش به شمار می آید زیرا هنگام کار کردن با نرم افزار های رستورانی اغلب اوقات کاربر صندوق در حال دریافت سفارش و صدور فیش می باشد، بنابراین این بخش باید بسیار ساده باشد و تمامی امکانات لازم کاربر صندوق در این بخش از قبیل انتخاب موارد منو، ثبت مشتری یا فراخوان شماره اشتراک مشتری، بخش پرداخت به منظور نوع پرداخت نقد یا کارت، و ثبت سفارش و ارسال پرینت  به آسانی در دسترس باشد. علاوه بر این در این جور موارد ممکن است شخص صندوق دار تخصص زیادی درباره استفاده از نرم افزار نداشته باشد، لذا سادگی انجام عملیات فروش و ثبت سفارش نکته بسیار مهمی است.

به طور مثال نرم افزار رستورانی رسیس از نظر سادگی نرم افزار و مخصوصا بخش فاکتور فروش بسیار پیشرفته و در عین حال بسیار آسان است و کاربر همه موارد را پیش روی خود میبیند و به راحتی میتواند تصمیم بگیرد و عملیات پرداخت را تنها با فشار دادن یک کلید انجام دهد یا برای ثبت سفارش برای یک شماره اشتراک خاص تنها با وارد کردن شماره اشتراک مشتری به راحتی قابل انجام است.

چاپگر صندوق و آشپزخانه

یکی از نکاتی که هنگام انتخاب نرم افزار رستورانی باید در نظر داشته باشید امکان پشتیبانی و استفاده همزمان از چند پرینتر میباشد. به خصوص زمانی که در اوج شلوغی کار باشید و نیاز به صدور چندین فیش دارید این نکته بسیار مفید است و برای سرعت کار شما بسیار مفید است. معمولا در اکثر رستوران ها یک پرینت برای صندوق و یک پرینتر برای آشپزخانه در نظر گرفته میشود و این امر باعث بالا رفتن سرعت دریافت و اماده سازی سفارش میشود. نرم افزار رستورانی رسیس برای بهتر شدن خدمات این امکان را در نرم افزار بوجود آورده است که شما میتوانید برای اشپزخانه های متفاوت پرینترهای جداگانه در نظر بگیرید و هنگام ثبت سفارش نرم افزار بصورت خودکار سفارش هر اشپزخانه را برای پرینتر مربوطه ارسال میکند و این امر بسیار برای کنترل سفارش و خدمات بهتر به شما کمک میکند.

کنترل فروش روزانه

استفاده از نرم افزار رستورانی به شما کمک میکند به راحتی بتوانید در آخر هر روز یا هر زمان که لازم هست تنها با چند کلیک گزارش فروش خود را مشاهده کنید. این امکان به شما کمک میکند تا جلوی سو استفاده از دستکاری های احتمالی در فروش روزانی خورد را تا حد زیادی کنترل کنید. در نرم افزار رستورانی رسیس با مشخص کردن سطح دسترسی دلخواه برای صندوقدار شما میتوانید این امکان را تا حد زیادی کاهش بدهید و برای مثال امکان لغو کردن فاکتور را از کاربر بگیرید تا برای لغو فاکتور مجبور به هماهنگی با مدیر مربوطه باشد.

اتصال به دستگاه پوز بانکی

در نرم افزار رستورانی سرعت عمل بسیار امر مهمی است و به همین منظور امکان پرداخت سریع یک نکته بسیار مهم است. حال با توجه به این امر میتوان امکان انتقال مبلغ از سیستم به کارتخوان را بدون دخالت کاربر رو مطرح کرد که یک امر بسیار مفید و مهم است، بدین صورت که کاربر صندوق پس از ثبت فاکتور و مشخص کردن نوع پرداخت و میزان پرداخت نقد و کارت مشتری، تنها با فشار دادن یک دکمه مبلغ فاکتور را روی کارتخوان انتقال دهد و مشتری فقط رمز کارت خود را وارد کند و تراکنش پرداخت انجام شود.

نرم افزار رستورانی رسیس از پیشتازان این امکان است و در فاکتور فروش نرم افزار خود این امکان را تهیه کرده است که کاربر برای پرداخت اصلا نیازی به دخالت دست ندارد و تنها با فشار دادن یک دکمه از کیبرد میزان مبلغ مشخص شده برای پرداخت کارت را به کارتخوان انتقال دهد و این امر در این روزها که همگی با خطرات بیماری کرونا مواجه هستیم بسیار مهم و مفید است.

مدیریت مشترکین

داشتن یک بانک اطلاعاتی کامل از مشتری های یک مجموعه غذایی یک امتیاز مثبت برای مجموعه است و امکان دسترسی و ثبت فوری اطلاعات مشتری نیز یک امر مهم است. اکثر مجموعه هایی که غذای بیرون بر دارند تمایل دارند که به سرعت بتوانند مشتری را در نرم افزار جستجو و انتخاب کنند و سفارش مربوطه را ثبت کنند. برای دستری به این امر نکاتی هستند که باید در نظرگرفت اول اینکه در فاکتورفروش صندوقدار بتواند به سرعت اطلاعات ثبت و جستجو کند و مساله دوم امکان اتصال دستگاه های کالرآیدی است که به سرعت این امر بسیار کمک میکند.

نرم افزار رستورانی رسیس این امکانات را فراهم کرده است. بدین صورت که در فاکتور فروش صندوقدار به راحتی میتواند در صورت داشتن شماره اشتراک مشتری ان را وارد کند و مشتری به فاکتور اضافه شود یا اطلاعات مشتری را در فاکتور ثبت و شماره اشتراک جدید صادر کند یا میتوان دستگاه کالر آیدی به نرم افزار متصل کرد و با تماس مشتری به راحتی مشتری به فاکتور اضافه شود و سفارش مشتی ثبت شود.

مدیریت و حسابرسی پیک‌ها

در رستوران ها و فست فودها اصولا یک بحث پیک مطرح است و رسیدگی به سرویس ها و خدمات پیک ها مهم است. در نرم افزار رستورانی باید به راحتی بتوان گزارش عملکرد یک پیک را بررسی کرد و تعداد سرویس هایی که انجام شده است و وضعیت پرداخت ها قابل بررسی و پیگیری باشد. همچنین باید در نظر داشت که باید در فاکتور فروش هم امکان انتخاب پیک و یا ایجاد یک پیک در نرم افزار به راحت در دسترس باشد.

در نرم افزار رستورانی رسیس در بخش فاکتور فروش امکانی در نظر گرفته شده است که صندوقدار بتواند سریع به لیست پیک های مجموعه دسترسی داشته باشد و برای مجموعه هایی که از پیک های غیر ثابت یا آژانس برای تحویل سفارش مشتری کمک میگیرند بتوانند نام و مشخصات پیک را در لحظه به فاکتور اضافه کنند و پس از ثبت نرم افزار یک فاکتور برای مشتری، یک فاکتور برای پیک، و یک فاکتور برای صندوقدار جهت پیگیری صادر میکند. همچنین یک بخش برای بررسی وضعیت و گزارش فاکتورهای تحویلی پیک ها و تعیین وضعیت تحویل و پرداخت در نظر گرفته شده است که به راحتی قابل دسترسی و بررسی است.

انتخاب و رزرو میز

در نرم افزار های رستورانی یک امر قابل توجه بحث رزرو میز و انتخاب میز است مخصوصا در کافی شاپ ها و رستوران هایی که از فضای باز و آلاچیق ها بحره میبرند این امربسیار مهم است. در فاکتور فروش باید بتوان به راحتی میز را انتخاب کرد برای سفارش یا بتوان برای تاریخ های متفاوت میز روزرو کرد.

نرم افزار رستورانی رسیس این نکته را در فاکتور فروش در نظر گرفته که صندوقدار میتواند به راحتی هنگام ثبت فاکتور تنها با یک کلیک موس به راحتی به میزها دسترسی داشته باشد  بتواند وضعیت میزها  را ببیند و بتواند میز ها و آلاچیق های آزاد را برای فاکتور خود انتخاب کند یا اینکه به راحتی میتواند میز را برای تاریخی که مشتری درخواست میدهد بررسی و در صورت ازاد بودن به مشتری اختصاص بدهد.

تولید محصول

برای مجموعه های غذایی فرمول تولید محصول و کنترل میزان مصرف مواد اولیه یک اصل است و تهیه گزارش انبار مواد اولیه و کنترل موجودی بسیار مهم است.

در نرم افزار رستورانی رسیس به راحتی شما میتوانید کالا ها ومواد اولیه را تعریف کنید و موجودی آنها را هم از طریق دستی و هم از طریق فاکتور خرید افزایش  دهید و به راحتی میتوانید برای هر محصول یک فرمول طراحی کنید و میزاد مواد اولیه مجاز برای تولید آن را مشخص کنید و به راحتی میتوانید بر اساس گزارش فروش محصول، گزارش انبار مواد اولیه و کنترل فیزیکی مواد اولیه موجود در انبار به نتیجه هایی که لازم دارید برسید.

بررسی نسخه های دمو نرم افزار

برای انتخاب و بررسی نرم افزارها یکی از روش های متدوال بررسی و دیدن ویدیو ها، نسخه های رایگان دانلد شده یا دیدن دمو نسخه نرم افزار است.

شرکت رسیس این امکان را برای شما فراهم کرده است که تنها با تماس با مجموعه میتوانید به دمو نرم افزار متصل شوید و بصورت رایگان در نرم افزار رسیس همه موارد مورد نظر خود را اعمال و شبیه سازی کنید و نتیجه گیری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *