جهت نصب نرم افزارحسابداری ابتدا باید سیستمی به عنوان سرور با مشخصات زیر تهیه گردد، این مشخصات حداقل مشخصات سرور می باشد ولی می توان سروری با مشخصات بالاتر نیز تهیه کرد.

سیستم مورد نیاز :

  •  پردازنده :  Core 2Duo   ،   Core i3و یا   Core i5
  • حافظه رم:  4GB
  • حداقل حافظه لازم: 50GB(جهت نصب و ذخیره دیتا بیس)

البته در نظر داشته باشید که تهیه سیستم سرور صرفا الزامی نیست، بلکه برای مواردی هست که در محیط بیش از دو سیستم وجود دارد که در این حالت باید یکی از سیستم ها را به عنوان سرور در نظر گرفت و ما بقی سیستم ها اطلاعات را از سرور خوانده و ارتباط بر قرار کنند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بهتر است سیستم که به عنوان سرور در نظر گرفته میشود کاربر نداشته باشد و از نظر سیستم عامل هم اگر از نسخه های ویندوز سرور استفاده شود بهتر است.

پیش نیاز های نرم افزاری:

با توجه به عملکرد نرم افزارها، هر نوع سیستم عاملی قابل استفاده نمی باشد و بهتر است از نسخه های مختلف ویندوز استفاده شود. در مواردی که سیستم عامل آنها windows server 2012 یا بالاتر می باشد با استفاده از راهکار های مجازی سازی مانند VMware  امکان نصب سیستم عامل های دیگر وجود دارد.ولی باید توجه نمود که استفاده از ماشین مجازی سرعت سرور و عکس العمل نرم افزار را کاهش می دهد و خروجی مطلوبی به کاربر نمی دهد.

نسخه های مختلف سیستم عامل

  • ویندوز 7 نسخه 32/64bit به همراه  ServicePack 1
  • ویندوز 8.1 نسخه 32/64bit
  •  ویندوز 10 نسخه 32/64bit
  • Windows Server 2008 R2

الزامات امنیتی:

با توجه به انتشار نرم افزار حسابداری و مالی و یا هر نوع نرم افزار ویندوزی دیگری، داشتن آنتی ویروسی مناسب و سازگار با سیستم های تحت وب الزامیست. با توجه به نیاز سیستم و سطح اهمیت و نوع استفاده از سیستم آنتی ویروس مناسب برای سیستم باید انتخاب شود. برای مثال آنتی ویروس NOD32 یا Avira جزو آنتی ویروس های محبوب و قدرتمند بازار میباشند که درصورت تهیه نسخه های اصلی، با توجه به امکان بروزرسانی کارایی بیشتری برای سیستم دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *