رسانه های دیجیتال و دنیای دیجیتالی امروز دیگر قابل چشم پوشی نیستند، هر چند بسیاری از صاحبان کسب و کارها معتقدند که وجود وب سایت یا صفحه فیس بوک برای جذب و ارتباط با مشتری به تنهایی کافی ست. ولی امروزه دیگر این چنین نیست، استفاده از اپلیکیشن موبایل برای فروشگاه و تجارت، بدون در نظر گرفتن اندازه کسب و کار به ابزاری ضروری برای افزایش فروش و بازاریابی  تبدیل شده است. بسیاری بر این باورند که راه اندازی و توسعه اپلیکیشن موبایل هزینه بالایی دارد و یا به چشم هزینه اضافه به آن نگاه میکنند، اما این باور غلط است، چرا که داشتن اپلیکیشن موبایل برای کسب و کارها می تواند بر روی روند ارتباط با مشتری تاثیر زیادی داشته باشد و در نتیجه باعث افزایش فروش و اعتبار کسب و کار شما در دنیای دیجیتال گردد.

در این اینجا ۱۰ دلیل ارائه می دهیم که متوجه اهمیت این بخش از کسب و کار خود باشید:

ارتقا محصولات و ارائه خدمات

کسب و کارهایی که از این دسته از نرم افزار ها برای خرید و فروش محصولات خود بهره می برند نتیجه بهتری از کسب و کارشان به نسبت سایر رقبا میگیرند. استفاده از این اپلیکیشن ها باعث میشود که با بروزرسانی های مکرر و تغییرات نرم افزار بر اساس سلیقه کاربران، به معرفی بهتر و افزایش علاقه مشتری به محصولات شما و در گرفتن نتیجه بهتر کمک میکند. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از اپلیکیشن ها میتوانید در هزینه ها نسبت به سایر تکنیک های تبلیغاتی مانند روزنامه ها و بیلبوردها صرفه جویی کنید.

ارتباط بیشتر با مشتریان

استفاده از اپلیکیشن ها به ما این امکان را میدهد که در زمان درست و واقعی با مشتری در تماس باشیم. حال این ارتباط میتواند از طریق چت، تماس تلفنی، تبلیغ و یا حتی شرکت در نظرسنجی باشد و همه این موارد باعث بوجود آمدن ارتباط دو طرفه می شود. نتیجه این ارتباط دو طرفه جذب مشتری، جلب اعتماد و وفادارسازی مشتری می باشد. به این نکته توجه داشته باشید که  کسب و کار خوب هرگز بلافاصله پس از انجام خرید ارتباط خود را با مشتری قطع نمیکند.

گرفتن بازخورد مناسب از مشتری

همه مشتری ها مطمئناً حرف هایی برای گفتن دارند و اگر میخواهید کسب و کارتان دیده شود و پیشرفت کنید حتماً راهی برای شنیدن حرف های مشتری پیدا کنید. مشتری باید قادر باشد که نیاز ها و درخواست های خودش را نسبت به محصول یا خدمتی که از ارائه دهنده دریافت می کند، بیان نماید و از طرفی این گفته ها چه به حالت پیشنهاد و چه در حالت شکایت باشد باعث میشود تا  اطلاعات مفیدی درباره کارتان بدست آورید و کسب کارتان را در مسیر بهبود قرار دهید.

افزایش بازگشت سرمایه

این دیدگاه که ساخت اپلیکیشن اختصاصی برای کسب و کار هزینه اضافه است را اگر با برنامه نویس و تولید کننده مطرح کنید و مشورت بگیرید و کل هزینه های احتمالی این کار را مورد بررسی و تحقیق قرار دهید، خواهید دید که نه تنها دور ریز هزینه نیست بلکه اگر درست برنامه ریزی کنید و برای آن وقت و هدف مشخص کنید، بازگشت سرمایه بسیار خوبی را به ارمغان می آورد.

گسترش دایره مشتری ها

زمانی که نرم افزار اختصاصی تولید می کنید و آن را در دسترس عموم، در مارکت هایی مثل گوگل پلی و کافه بازار قرار می دهید، اگر تبلیغات آنلاین خوب و هدفمندی را برای آن در نظر گرفته باشید، این شانس برای کسب و کار به وجود می آید که تعداد افراد بیشتری با کسب و کار، محصولات و خدمات ارائه شده آشنا شوند و باعث افزایش فروش درآمدزایی کسب و کار می شود و همچنین می توانید برنامه خود را با رسانه های اجتماعی ادغام کنید و از این طریق باعث رشد اپلیکیشن و کسب کار خود شوید.

فروش سریعتر

اگر یک محصول خاص دارید و برنامه فروش آن را در بازه زمانی مشخص در نظر گرفته اید، می توانید کد های تخفیف با زمانبندی محدود در نظر بگیرید و آنها را از طریق اپلیکیشن برای مشتری های خود ارسال کنید. استفاده از این روش از تبلیغات باعث ترغیب مشتری ها برای خرید می شود و باعث برندسازی میشود.

اپلیکیشن، بهترین کارمند شما!

برای کسب کارتان به چه نیاز دارید؟ کارمندی که ۲۴ ساعته بهره وری داشته باشد، گزارش کامل ارائه دهد، هر روز برای شناخته شدن و برند سازی تلاش کند و محصولات و خدمات را معرفی و باعث افزایش فروش بشود. اپلیکیشن بهترین کارمند شماست که این خدمات را تنها با کمی وقت و پیگیری بدون توقعی ارائه می دهد. اپلیکیشن برای بسیاری از کسب کارهای کوچک که هنوز به مرحله استخدام کارمند نرسیده اند بسیار مفید است و پتانسیل اولیه کسب کار را بالا میبرد.

تجزیه تحلیل سریعتر کسب کار

امروزه گوشی های هوشمند با هر سیستم عاملی عضو جدا نشدنی از زندگی روزمره ما شده اند و در هر شرایطی همراه ما هستند. از همین جهت اپلیکیشن ها نیز همیشه در دسترس هستند و آمار دقیقی از اطلاعات نظیر تعداد دفعات دانلود، نصب و ثبت نام، بازدید ها، موارد نشان شده، خریدها و سفارشات، تعاملات و نظرات کاربران را به ما ارائه میدهند و ما را در بررسی وضعیت و عملکرد بهتر کمک کنند و یکی از موارد مثبت در زمینه مشتری مداری هستند.

ابزار بازاریابی مفید

دیجیتال مارکتینگ با وجود سایت ها و اپلیکیشن ها شکل گرفته است و بستر بسیار مفیدی را برای معرفی و عرضه محصولات را فراهم آورده است و همچنین به کاربران این امکان را میدهد که درباره محصول مورد نیازشان تحقیق بیشتری داشته باشند و از تجربه و نظر سایر کاربران استفاده کنند قدرت تجزیه و تحلیل بیشتری داشته باشند. پس درنتیجه اگر توضیحات و اطلاعات صحیح و بهتری ارائه دهید و کمک کنید تا کاربر اطلاعات و جواب بهتری برای سوال های خود پیدا کند، اپلیکیشن را به ابزار بسیار مفید برای بازاریابی خود تبدیل کرده اید.

افزایش قدرت برند سازی

با هر نصب و عضو شدن در باشگاه مشتریان نرم افزار شما و کسب کارتان همراه مشتری  میشود و با در دسترس بودن و مورد توجه قرار گرفتن، اسم و برند شما در ذهن مشتری حک میشود. مشتریان در صورت دریافت بازخورد خوب و به موقع، تبدیل به مشتری وفادار میشود.

با توجه به صحبت های قبل میتوان نتیجه گرفت که اپلیکیشن ها به مرور زمان جای خود را در کنار سایت ها و فضای مجازی باز کرده اند و بستر بسیار مفیدی را برای دیجیتال مارکتینگ فراهم ساخته اند تنها با کمی رسیدگی و توجه نتیجه مطلوبی را به همراه خواهند داشت. هرچه بیشتر درباره نکات مثبت و قابلیت های اپلیکیشن ها بدانید بیشتر سعی در سرمایه گذاری در این زمینه خواهید کرد

شرکت نرم افزاری رسیس در زمینه اپلیکیشن های اندروید و فروشگاه های آنلاین نرم افزارهای زیادی را دارد و همچنین می توانید با مشورت از متخصصین مجموعه رسیس، نرم افزار مفید در زمینه کسب و کار خود را تهیه و در صورت نیاز بر اساس درخواست ها آن را گسترش دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *